Brännare ...

... har vi tränat på ikväll. Det skulle ju bli Creme Brulé som avslutning på kvällens samkväm i "fadderklubben". Ha ha....!  Vi har förstås pratat om nyfödd bebisgosse och hur det var när det begav sig för oss själva osv. Vi umgicks ju även då och många minnen finns det, både egna och gemensamma.



Den flotta nya brännaren var tömd på gas efter ett par fjuttande så det blev till att ta fram den gamla hederliga gasolbrännaren igen. För ingen av oss kom ihåg var gaspåfyllningen fanns.
Bilden ovan är på den lilla fina brulébrännaren. Bilden under är på den mer brutala gasolbrännaren.  Det funkade med den också.



Puddingen fick godkänt. Jag gör den med sojagrädde och med Eirin-stuk, dvs hjortronsylt i botten! Nu får det bli fler varianter framöver, det här är gubbens favvodessert.

F.ö. så finns det rejält med abstinens i huset just nu. Det är skare så jakt är omöjlig. Någon av oss ger  uttrycket "osalig ande" ett ansikte och jag kanske inte uttrycklligen behöver ange vem.


Kommentarer
Postat av: Selma

Det är ju så himla gott! En sån där special till köket är lite fjuttig man borde nog ha en gasolbrännare eller varmluftspistol eller nåt.

Postat av: Herta

Annars brukar det finnas prylar i garaget!

2012-01-06 @ 11:35:40
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Veiken

Jag gillar inte efterätter jättemycket, fast med undantag av Creme Caramel Brulé.... Hjortronsylt i botten låter fantastiskt. Du ska bara veta att "snålvattnet" rinner nu!

2012-01-06 @ 19:01:44
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: anne

Är det en sån man behöver till det!?!



Jag vet inte vad jag trott, att man kan skicka in den i ugnen en stund...?

2012-01-06 @ 21:08:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

HMMMMmmmm, vill minnas att vi gjorde den mer prosaiska vanliga brylépuddingen och inmundigade under stor fröjd. Minns jag rätt? Oavsett vilket, är det en av mina favoritdesserter än idag. Den spanska varianten är absolut helt rätt, men det ser er också ut att vara. Ser fram emot att testa någon gång, när det nu blir?

2012-01-08 @ 20:47:07
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback