Smarriga LCHF kex





Fått av Nette på Claras

1dl solrosfrön
1 dl sesamfrö
2 msk pofiber
1 msk fiberhusk
1/2 dl kokosfett utan smak (hälsokosten)
2 1/2 dl kokande vatten
1/2 - 1 tsk havsalt

Lite flingsalt att strö över

Alla ingredienser torra blandas i bunke

Smält kokosfett i en kastrull, tillsätt vatten och koka upp.

Häll vätskan över fröblandningen och rör om. Smaksätt med saltet.

Bred ut på bakplåtspapper på plåt ( ev kavla mellan bakplåtspapper, det är segt) .

Grädda i 150 grader 45 - 60 mínuter. Tag ut  och gör fýrkanter med degskrapa.

Stäng av ugnen och sätt in 30 minuter till

Knäcket ska vara hårt inte segt.

Sen låter jag det torka efter luftigt på något nät, brukar ta stekpanneskyddet och lägga dem på.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det fick jag av min kollega. Två sorter faktiskt. En var gjord på mandelmjöl. Väldigt goda båda två.

Postat av: TT

Dom där ska jag testa att göra, behöver något litet att tugga på ibland.

2012-02-20 @ 19:58:19
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback