Ledig onsdag!


Ledig onsdag är det jag har framför mig.
Första uppgiften är att somna om. 

Njutbar dag och inte alls planerad än så länge. Baka lågkolhydratsbröd kanske? Om det har kommit till Hälsokosten. Skulle ha kommit tisdag men icke. Någon sorts uteliv blir det förstås.

Uppdaterat: Jo det blev gåing, ut till bygget, exakt 7,5 kilometer. Och idag behövdes ice bugs, det var riktigt halkigt. Nu sätts klinkergolvet i allrummet. Två veckors nervös väntan är över; skulle det bli fint som en helhet lortbeständigt eller hemskt grilligt rörigt? Det är inte lätt att föreställa sig ett helt golv utifrån provet på ett par plattor.

MEN DET BLEV KANONFINT! JAG ÄR LYRISK!

 Allt arbete och all vånda med att försöka välja rätt gav utdelning. Tack alla som hjälp mig att tänka rätt, det var en process från väldigt fel till väldigt rätt! Men jag ska skriva mer om det senare och visa bilderna från det nästan lagda golvet.

Kommentarer
Postat av: Gisan

Låter som en skön onsdag :-)

Postat av: Gunnar

Jag höll på att skriva att jag också är ledig men jag har (frivilligt) bokat in mig på biblan för ett par timmars släktforskande.



Hoppas att du får en bra dag!

2012-02-01 @ 10:51:32
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Bolle

Hur mycket Lågkolhydrater innehåller det i så fall.

Nej hoppa över brödet och ta en tjock skiva fet ost till kaffet eller när du känner dig sugen på något

Jag har ätit lchf i snart 6 år och har klarat mig bra utan bröd.

Fick diabetes för ca 6 år sedan och övergick då till lchf som på några månader gjorde mig fri från sjukdomen. Att jag förlorade en del kilo också var bara bra.

Sötsuget försvann efter några veckor men jag var illamående efter måltiderna. Detta illamående varade i nästan två år

Med vänlig hälsning

Bolle

2012-02-01 @ 13:08:08
Postat av: Inga M

Alla: Oj Bolle har Du haft LCHF-diet så länge. Då hör Du verkligen till veteranerna. Annars går det som en farsot över landet just nu har jag en känsla av, tidningarna är fulla med artiklar och smöret sinar i butikerna. Jag har hört ett par till som har fått ordning på sina blodsockervärden med LCHF. Sötsuget försvinner för mig efter 3-4 dagar, sockerfrihet har jag haft i perioder förut.



Illamående har jag inte känt av men kan tänka mig att det hör ihop med att levern får dra igång sitt jobb med att skapa socker av fett (ketos heter det kanske?) och producera galla som ska ta hand om det feta i maten.

Jag har ett extra bekymmer med dieten eftersom jag har svårt att tåla mjölkprodukter så ostskivan får nog vara. Men tack ändå för tips!

Ha det gott!

2012-02-01 @ 16:17:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Bolle: Jag glömde, det är en norsk brödmix som jag köper på hälsokosten och den är gjord för LCHF-ätare, väldigt lättvindig och smakar bra. Man skivar det. Heter Lavcarbo -nånting. Jag har skrivit om den förut här på bloggen under kategorin mat om Du är intresserad.

2012-02-01 @ 16:20:30
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback