Lärare uppmanas beväpna sig ...

... i USA, för att skydda eleverna från galningar. Tanken är fullständigt absurd! Bara idén att det ska finnas vapen på en skola är galen. Det går självklart inte att bevaka de här vapnen hela tiden, förr eller senare får någon fyndig elev tag på dem och börjar leka. Att svara med samma mynt är fel väg att gå. Det måste vara klokare att försöka strama upp vapenlagstiftningen så att åtminstone automatvapentillgången minskas rejält.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/foresprakare-bevapna-usas-larare
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Det här ämnet har jag tänkt blogga om ända sedan jag hörde förslaget första gången. Vapen är inget fredligt, vapen är till för att döda... jag förstår inte att amerikanerna har en så annorlunda syn på det än vad vi har. Med andra ord, jag tycker också att det är helt vansinnigt att ha vapen både i skolorna som i de enskilda hemmen hur som helst.

Svar: Kan bara hålla med. Helt sanslöst med vapen i skolan. Tänk om galningen tar jobb som lärarvikarie?
Inga Magnusson

Postat av: Inger Maryissa

Tycker också det är förfärligt att lärare uppmanas att beväpna sig.
och håller med om att det är klokare att försöka strama upp vapenlagarna

2012-12-28 @ 15:34:21
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Suss

USA-s vapenlagar är helt galna, det har jag alltid tyckt och att lärare ska bära vapen????? NEJ TACK!

2012-12-28 @ 19:55:25
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Znogge

Totalt galet! Finns bara en sak att göra och det är att se över vapen lagstiftningen! Nog för att mitt jobb innebär allt från föräldraroll till sjuksköterska med lite undervisning om det hinns med men beväpnad tänker jag aldrig bli!

Svar: Exakt, där går gränsen för våra arbetsuppgifter. Om elever anses behöva skydd av något slag så får man anlita vaktbolag eller polis till att patrullera. Vår utbildning och arbetsuppgift handlar om undervisning, inget annat.
Inga Magnusson

2012-12-28 @ 22:17:20
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback