Kolgrillat vildsvin o ugnspotatis

Den här goda maten fick vi i fredags. Det är alltså kolgrillat vildsvin, jätteläckert, får lite smak av björkvedskol också. Modigt att grilla kött ute mitt i vintern. Först serverades  vi glögg med kex av västerbottenost + citronkräm och pepparkakor med ädelost. Kexen är bara färdigriven ost som klickats på plåt och fått smälta i ugnen för att bli knapriga. Jag skriver här så jag ska komma ihåg. Sen blev det förrätt med löjromtoast, varmrätt  vildsvinet och så till slut ris a la Malta.  Verkligen en läcker trerätters, trevlig kväll och vi var proppmätta. Vi är glada över att ha matglada människor i vänskapskretsen.

Kommentarer
Postat av: Herta

Kom hit och skjut av några sällskap så villatomterna får vara ifred:)

Postat av: Herta

Skojar förståss om skjutandet men jag är så trött på att vi får vilktet allt närmare in i trädgårdarna efter denna älgrika vinter.

2012-12-16 @ 10:09:36
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback