Bloggen sju år!

I dagarna firar bloggen sjuårsjubileum. Det är nästan lite skämmigt att ha bloggat så länge och så flitigt. Under de här åren har många bloggvänner kommit till och många har försvunnit. Det jag skriver om har förändrats  genom att mitt liv har ändrat sig på olika sätt. Och mitt sätt att hantera internet är annorlunda. Jag ser att i de första blogginläggen så var jag generös med att uppge personers  fullständiga namn till bilder. Det gör jag inte gärna längre, kanske förnamn bara och bild, eller också bara bild, eller bara förnamn. Men sällan något mer om personernas identitet. Det är rätt obehagligt att vara sökbar i alla sammanhang via nätet
 
Grundtanken är dock den samma; bloggen är en dagbok, varvat med  lite funderingar om det jag upplever och det jag läser om och så en del utbyte med andra bloggare. Allt i lagom proportion, utan krav.  
 
Här är ett inlägg från den första tiden!
Det är hunden Schottis. Ser att vi gjorde ambitiösa julkort på den tiden! ;-) Det tycks vi aldrig hinna numera.
http://inga.blogg.se/2005/december/god-jul-kort.html#comment

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Grattis till 7-års jubileum för bloggen. Jag har bara hållit på 2 1/2 år, men precis som du så ser jag redan nu att jag har ändrat lite på inläggen. Hoppas du fortsätter skriva många år än, för jag gillar att läsa här. Kram

Svar: Tack det var vänliga ord!
Inga Magnusson

Postat av: Freedomtravel

Grattis till bloggen! Visst förändras bloggandet över tid. Jag tror bland annat att jag börjat fatta mig kortare och använda mer bilder...

Svar: Tack! Tendensen är nog den samma för mig; mer bilder - mindre text. Fast det händer att jag gör långa trista allvarsamma pratiga texter fortfarande. De är i så fall mest för min egen skull, för att analysera nåt, tror inte att någon läser dem.
Inga Magnusson

2012-12-28 @ 10:14:45
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Börje

Grattis till jubileet!

2012-12-28 @ 11:27:09
URL: http://hoglander.se/blog
Postat av: Inger Maryissa

Grattis till din bloggs sjuårsjubileum
Jag kollade nyss hos mig själv och såg att jag själv bloggat i ca. 6 år....så tiden går...
och jag tycker fortfarande det är roligt att blogga även om jag kanske inte är lika flitig som i början
Men så mysigt det är alla goa bloggvänner man har fått
Och så trevligt att kunna skriva om och läsa hos andra om vardagen, händelser, tankar om olika saker m.m.
ha en fin fortsatt fredag

2012-12-28 @ 15:32:17
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Herta

Jag vill härmed framföra mina varmaste gratulationer.

Svar: Tackar!
Inga Magnusson

2012-12-28 @ 17:55:17
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Marie

Gratulerar till ditt 7-års jubileum! Jag är tacksam att du fortsätter att blogga. Det känns tryggt att du finns här ute på nätet. Det känns som om man alltid kan gå in till dig för att ta en fika. Välkomnande och generöst helt enkelt! :-)

Svar: Tack snälla Marie! Uppskattningen är ömsesidig, jag vet inte hur länge vi har bloggat ihop nu, men det måste väl vara några år, i alla fall en dryg lärarutbildning ;-) Det börjar kännas som avslappnad vänskap
Inga Magnusson

2012-12-30 @ 19:41:53
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback