Nordmarkens Stövargille ...

... har nu 26 år på nacken. Det bildades på initiativ  av Roland och Göran B, tillsammans med Bo Nilsson, Asbjörn Karlsson och Jerry Thoresson. I kväll var det årlig prisutdelning och mat. Himla god mat gjord av Hilmersson. Priser fick hundägarna nedan för sina hundars prestationer. Jag ska inte försöka mig på att tala om vad hundarna heter och vad de har gjort.


Från vänster uppe är det Joakim, Bo och Birgitta.
Fr vänster nere är det Stig, Roland och Knut.  Rolands och Bosses  Jazz blev Årets hund, det vet jag i  alla fall, Jazz blev Jaktchampion under året.



Här är Joakim med  fina pokaler för sin finnstövare. Hunden och härstamningen kan jag inget om men Joakim är i alla fall son till Göte i Lennartsfors. Och jaktgenerna verkar ju ha hamnat rätt här. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback