Bloggabstinens ...

... har det blivit efter nästan en vecka i nya huset. Det har varit annat att syssla med irl liksom och så är internet-uppkopplingen där ute så pass långsam att man får välja det mest akuta och skippa resten. Ska bli skönt när det kommer fiber på plats, det ligger i startgroparna nu.

Idag har vi strålande solsken och sparris på gång så det är hopp om livet ;-)

Trädgårdspyssel måste det bli så jag får se gullvivorna. Björkarna som håller på att slå ut nu kan jag inte se mig mätt på. Och noppa av utblommade penseer annars slutar de blomma. Sen  det vanliga i vardagen, tvätt, mat, plock.....  När man inte gjort det på några dagar så är det nästan trivsamt att falla in i rutiner igen.

Fint med solsken och sjöutsikt som vi har ute i stugan men civilisationen har sina poänger också. Och jag kan se fram mot ytterligare två dagars ledighet, både Valborg och första maj i år.

Gubben har hunnit få ut Maraudern och ska iväg på "avrostning". Det är  "Good Guys"  som ordnar. De går även under namnet "Food Guys" eftersom man inte så sällan har mat som mål för sina gemensamma utflykter . Man ska träffas och träna lite inför den nya säsongen på två hjul. Det kan ju bli ringrostigt efter ett halvår.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

jag fixar så mycket med internet, och minskat papper :)

Postat av: Selma

Låter lite som min lista på saker. Bädda lite rent, dammsuga, ta ett tag till i stora rabatten, köra lite tvättmaskin. Kanske är det en sån dag att man kan hänga ut tvätten.

2012-04-29 @ 09:43:52
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Znogge

Har man hus finns alltid något att göra. Både inne och ute...

2012-04-29 @ 10:06:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inger Maryissa

Här har det också varit stråland sol idag och riktigt varmt

och allt slår ut i naturen i rasande takt...man ser skillnader från dag till dag ...det går så fort

Skulle vilja stanna tiden lite nu

ha en fin fortsatt helg

2012-04-29 @ 18:30:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Zarah

Jo, borta bra men hemma bäst sägs det ju.



Jag längtar litet efter att få vara hemma i Jönköping och ta itu med en del vardagsplock. Bl.a gå igenom garderober och skåp, där finns en del som behöver rensas bort... Sedan finns det säkert en massa mer att göra, t.ex putsa fönster - ja, mycket, mycket mer.

2012-04-30 @ 00:34:08
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback