VÄLKOMNA TILL SILLERUD...

.... Sara, Markus, Wilmer och Melker. Idag gick det stora flyttlasset från Karlstad till huset i Svensbyn, där Birger och Lena bodde förut. Sara är dotter till Rolands dubbelkusin, så hon är tremänning med våra barn. Jag skrev för en tid sen här på bloggen om det fina dopet när lille Wilmer döptes. Med Sara så kommer det en förskollärare till bygden fast just nu är hon förstås barnledig. Markus är i chaufförsbranschen och kör långtradare.

I kväll ska jag som hastigast träffa f.d. kollegan Brita R. Roland ska kolla på något jobb där och jag hänger med. Trädgården har fått en duvning idag med släng och nyplantering i krukor. Och så har jag varit matambitiös; gjort en stor omgång pepparrotskött att frysa i portioner med buljong, kanonbra älggryta med massor av kantareller och lök som också ska räcka till flera måltider och så ett litet experiment. Jag hade fryst sån där vin-saltlag som jag har när jag gör tjälknöl. Den tinade jag nu och kokade två saltrullar av älg i den. Sen fick den stå och svala i lagen, ska bli spännande att se om den är ätlig. Vi ska testa i kväll tänkte jag.

En präktig hemmafrudag med andra ord, rätt trevligt egentligen.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det låter fint att unga flyttar in i små kommuner. Det behövs så väl. Landsbygden får inte utarmas. Alla mår bra av ett levande land överallt.

Postat av: Suss

OJ, det var inte dåligt vad du har stökat i köket. Själv kände jag mig nöjd som experimenterade fram en riktigt god laxsås som vi åt pasta till. Det räckte till 5 personer, fast jag bara lagade till oss 2 och en matlåda. Jag är dålig på att beräkna nu förtiden när vi bara är 2.

2011-09-04 @ 20:03:05
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: soffie

mysigt med en hemmafru dag ibland ,blev det gott!Svar 4H gården ligger nästan på samma ställe som förut på samma väg som du skrev, kramen

2011-09-04 @ 21:54:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Det glädjer oss att Sara i Bäcken med familj kommer tillbaka till Sillerud!



Och det blev gott, kanongott! Måste göra det igen! Men nu var lagen så grumsig att jag slängde den.

2011-09-04 @ 22:46:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback