Onödigt lidande-frosseri ...

... ägnar sig teve åt ibland. Jag tittar inte så ofta på teve så jag vet inte hur vanligt det är. Men jag reagerade när jag flera gånger under kvällen plötsligt konfronterades med bilder i rutan som föreställde sönderbrända människor som satt och skalade bort det förstörda skinnet från händerna!!! Det kan inte ha funnits något allmänintresse i att visa dessa hemska konsekvenser av en bränsleläcka i något afrikanskt land. Jag var hundvakt åt Jazz och satt lite fast under kvällen medan  gubben tog hand om den fällda råbocken. Vi var rädda att vår skadade vovve skulle slita av bandaget. Det gjorde han i alla fall sen när han var ute på kvällskissturen. Så med mycken möda lyckades vi göra ett nytt Snöggbandage. (Heter kanske inte så numera, det hette så i alla fall på den tiden vi hade mjölkkor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback