Ledig onsdag ...

.. har jag haft och det här var väl första ledig-onsdagen som jag kände mig ordentligt ledig, utan att drabbas av vånda över att gå och slå dank när alla andra jobbar.

Jag var nyttig och gillade att vara hemma och laga mat och sånt. Jag kokade lingonsylt, rensade en kasse trattisar och lade på tork i pannrummet, lagade chaminjonsoppa till lunch och en rätt på rådjursbiffar till middag. Dessemellan var Roland hemma och åt, Kjell tittade in med en tidning, fiskegästerna var här, Roland jobbade på bygget, jag gjorde en rask långpromenad till bygget med Oskar = någon dryg halvmil, väl där pratade vi en stund med PG som stannade till, och så var vi ute i Harnäs och sa adjö till Jovan och Tanja, de åker hem imorgon bitti. Till sist avslutade vi dagen med att skriva rent en info- text om älgjakten, som ska in i tidningen och därefter äta Mannerheims efterrätt, den vi fick i Snarkil häromdagen. Jag fick den inte lika god förstås, den var bl.a. inte kall nog. I morgon är det dags igen för jobb, det ska bli roligt. Fast gubben som stortrivs med att få så mycket hemlagat har nu börjat förhandla om en total hemmafrutillvaro för min del ;-)) Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: TT

Mysigt det lät!

Jag vill också vara ledig, har svårt att greppa att det är 15 år kvar, suck.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback