Hurra för söta och glada 18-åringen!


Igår fredag kväll var vi på födelsedagskalas för en nybliven 18-åring, Rolands systerdotterdotter Matilda. En fin tjej som vi haft förmånen att få följa under uppväxten. Nu går hon på Lillerudsgymnasiets travlinje och siktar på att jobba inom travsporten. Det finns starka travgener i Rolands = mammans släkt och även i pappans släkt. Så yrkesvalet är inte så märkligt kanske, hon har hela sitt liv varit med i branschen och gillar den. Hon vet vad hon ger sig in på, har sommarjobbat hos travtränare och har redan kört ett antal travlopp.


Det var verkligen 18 ljus på tårtan. Den var jättegod sa de som kunde äta av den (jag som inte tål fick annat godis!) Det var Sinikka på ICA Silleruds kafé som hade gjort den. Hon gör sånt här på beställning, kan jag nämna som upplysningsvis.  


Vi hade en trevlig kväll med god mat,  mycket prat och en vacker utsikt över Svensbysjön från uterummet hos Anders o Annelie. Tack för det och lycka till med körkort, utbildning och livet Matilda! Vi önskar Dig allt gott!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till den söta nyblivna 18-åringen som hör och häpna är otroligt lik min syster!

Postat av: Ailas

Söt och glad tjej... Grattis även från mig.



Sv: Tack för god kommentar på mitt inlägg om Mensa. Skrev ett litet svar till dig där.



Önskar dig en skön lördag!

2011-09-03 @ 10:41:46
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: soffie

GRATTIS till den fina 18åringen,jag har en dotter som fyller 18 på onsdag!!!wow att de fick plats med alla ljus på tårtan,kram

2011-09-03 @ 18:03:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Zarah

En tjej som vet vad hon vill, kan man säga. Grattis säger jag också, trots att jag inte känner henne!

2011-09-03 @ 20:54:17
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback