Viltfärslimpa

Tja, en torftig rubrik. Men jag använder bloggen som något av en receptbok också, lägger alltså ut mat jag gjort och gillat.


500 g viltfärs
0,5 dl ströbröd ( jag har hellre kokt mosad potatis)
1 dl mjölk (sojaalternativ)
1 gul lök
1 vitlöksklyfta (jag tog mer)
1ägg
1 krm malen svartpeppar
10 hackade enbär
0,5 tsk rosmarin
0,5 tsk kryddpeppar
1,5 tsk salt

rostade grönsaker i olivolja med salt o svartpeppar typ
äpplen
squash / butternutpumpa

Gör två limpor, in i ugnen  225 grader i 15 - 20 minuter

Kan serveras med olika typer av svampsås eller creme fraiche smaksatt med timjan








Kommentarer
Postat av: Herta

Flashiga rubriker är inte alltid viktigt, vi måste ju komma ihåg vad det är.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback