Trevlig kväll ...

.... med himla gott käk har vi haft. Kolla förrättens tillblivelse här; Morr-??? någonting som grill liksom, något finskt. Och så en wokpanna på den och i med kräftor Sambal Oelek, vitlök och vitt vin. Det var urläckert.







Två olika Mackmyra serverades.


Creme Brulé med hjortronsylt och bränt brunt socker ovanpå-. Maten var kyckling lindad i skinka eller bacon och rostade grönsaker till. Måste göra det.


Möblerna i det här huset är av förklarliga skäl fina, Den här röda färgen kom igen här och där, en vacker typ allmogeröd, bilden gör inte rättvisa. Här är det fårull på sitsen.

Kommentarer
Postat av: Eirin

Muurikka heter den. Kul att ni gillade maten.

/Eirin

2011-11-13 @ 20:35:00
Postat av: Inga Magnusson

Tack för senast! Maten var kanon, jag har redan sneglat på recept på brulé, jag kan göra den med sojagrädde tror jag. Har aldrig prövat men gubben är väldigt förtjust i detta. /Murrikka var inte så lätt att komma ihåg, men nu vet jag.

Postat av: Fredrik Larssen

Ser att ni gillar Hjortronsylt. Vill ni köpa hjortronsylt som smakar som hemlagad, kan ni beställa på.

www.larssens.se

vänligen
Fredrik Larssen

2014-11-17 @ 15:00:06
URL: http://www.larssens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback