Administration ...

... verkar vara samtidens stora verksamhetsförstörare. Nu är det inte bara lärare och läkare som ägnar alldeles för stor del av sin arbetstid åt att administrera, även officerare gör det enligt den här tidningsuppgiften och då kan det bli så så här galet:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skot-skarpt-pa-logement_6646806.svd
Hur kunde det bli så att vi måste ägna så mycket tid åt att dokumentera både vad vi ska göra och vad vi har gjort i jobbet, åt våra avsikter och insikter? Blir det verkligen bättre då? Vad ligger bakom den trend som tvingar oss att hålla på med de här drivorna av papper? Är det så i alla länder eller bara i Sverige?

Kommentarer
Postat av: Herta

Vart har det lilla dokumentet tagit vägen?

Postat av: Inga Magnusson

Herta: Om Du menar artikeln under länken så ligger den där prydligt. Eller vad är det Du saknar?

2011-11-20 @ 18:13:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: soffie

svar jo de där bilderna på blommorna tog jag igår så de blommar nu helt otroligt ,må gott

2011-11-20 @ 20:46:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Herta

Ash en tanke bara...kommunanställd Du vet.

2011-11-20 @ 21:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback