Shoppíng funkar inte!

Det är nåt fel på mig kan jag konstatera efter några dagars besök i huvudstaden. Jag fixar inte det som hänger i butikerna, de här flaxiflaxplaggen med lager på lager, stora sjok av volanger och fejkspetsar! Det går inte att hänga på oss gamla lönnfeta tyngdlagsdrabbade kärringar. Om vi till äventyrs lyckats förvilla bort häxlooken innan så kommer den absolut tillbaka med de här kläderna. Blåkulla nästa! Bara kvasten som fattas!



eller den här myspysoveralle ;-)



Tur att jag har gammalt att slita på tills det blir ett nytt mode. Hoppas mycket på marint som enligt expertis ska bli modernt nu. Det är en snäll kärringfärg.

Det sparades alltså in på shoppingen, bara en kort tur i Gallerian vid Sergels torg.


Det sparades in på massage också kan jag säga. Gubben som har kroppsarbete kunde behöva lite massage tyckte jag, men han ville inte bli knövad av den här mannen med de muskulösa underarmarna (som Jan Guillou!), fast jag försökte marknadsföra idén. ;-)).  Det gick lättare att locka till bords!


Något som inte sparades på var alltså maten. Här är Roland beredd att kasta sig över Norrländska specialiteter på hotellet, Sergel Plaza. Det var röding, lök, löjrom, mandelpotatis, västerbottenspaj, renklämma bl.a. Kul tallrik! Till det veteöl ser jag.

Sista kvällen på hotellet så träffade vi Rolands barndomsvän Roy H och hans fru Greta. Det var en lätt stimmig kväll med massor av prat och gott humör och nostalgi. Det var knappt servitrisen lyckades ta upp beställning.  Ändå kom vi på efteråt en hel del som vi glömt prata om.

Jag träffade också nyupptäckt släkting som bor i Nynäshamn och vi pratade ett par timmar över en fika på hotellet. Det var oerhört spännande och speciellt.

När jag orkar så ska jag lägga in mer från Stockholmsbesöket; Melandes fisk,  konstmuseerna, Etnografiskas vodou, Riche, Fotografiska och så. Sen ska jag gå en runda och läsa bloggar, vilket jag inte alls gjort när vi varit bortresta. Men just nu har jag goda skäl att ta igen mig och sova ett tag.

Kommentarer
Postat av: Nina Lindh

Tröjan kan jag tänka mig att ha... vill dock ha lite mer inspirerande färg. Overallen passar bara småjäntor som inte är torra bakom öronen. Och jag har också släktingar i Nynäshamn. Lite kul...

Postat av: Anne

Man måste inte köpa sjokplaggen, mode eller ej. Jag är alldeles för kort för sådana utsvävningar.



Men du. VEM hällde upp Rolands öl!?!?!?!

2011-03-07 @ 19:23:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anne

Sv. På vår gata i stan...När vi bodde i Zürich, så drack vi ofta veteöl och ALDRIG att någon servitris hällde upp ölen på det där viset!



Den enda gången som det blev en totalskumexplosion var när maken vid ett tillfälle ville hälla själv...Något var kapitalt fel med flaskan så vi fick skum överallt, jag har aldrig sett något liknande...Det blev storstädning av vårt bord! :)

2011-03-08 @ 07:17:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anne

Sv. Klart att det skummar men den skickliga låter ölen rinna längs med kanten på glaset, rätar upp glaset, slutar hälla och "swirlar" flaskan så att bottenjästen beblandar sig med kvarvarande öl så att man får en perfekt skumhätta! :)

2011-03-08 @ 08:51:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Trolda

Hahaha...inte är väl du lönnfet!!! Jag gillar de där volangerna till viss del måste jag säga, men i tunnare material isåfall. overallen är fruktansvärd! :)



Plättar i luften får ABSOLUT inte torka ut tyvärr!!! Så den lär nog inte bli långvarig här iallafall...;-)



Trolda - kramar =D

2011-03-08 @ 12:56:17
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback