Melodifestivalen 2011

Vi har inte sett några deltävlingar, för de har varit så tråkiga,  men kollar nu på finalen. De första deltagarna var förfärliga. Men sen blev det bättre:

Jag hoppas på Playtones "The king"  som etta förstås, vi har till och med röstat. Som tvåa vill jag se Eric Saade "Popular" och som trea låten "Me and my drum".

Bästa framträdandet i kväll hade Dynazty (stavning), hårdrockbandet som gjorde ett mellanspel! Bäst!!

Sämsta framträdandena var diagnoserna mellan låtarna

Uppdaterat:  Playtones kom alldeles för långt ner; orättvist, gäller också Me and my drum. Eric Saade var tippad förstås och vann både den internationella omröstningen och den svenska. Så han kan ha en chans. Kul för lilla Lova, Petra och Johans 8-åring som  var med i publiken och som gillar Eric. Eric är även Saschas favorit och de hemmavarande barnens Markus o Carin. Fast jag retar mig på byxorna, det är ingen ordning på dem., liknar mest kallingar.

Framöver skriver jag inlägg  om Moderna museet, om barn och barnbarns besök, om utvärderingseländet i skolan, om Fotografiska museet, om evenemang i Sillerud framöver, om Fotografiska museet, om Signebyn, om en smarrig entrérätt med chips (?),   om båtmässan, om ny golvmattefunderingar, om arkitektmuseum och Christian Ericsson, om dotters nya orientaliska kattunge och en del annat. Fattar inte varför det är så trångt just här i min blogg! ;-)

Kommentarer
Postat av: anne

Jag engagerade mig inte så väldigt i vilken låt, det blir ju som det blir varje år ändå...



Sv. Jag har nog läst största delen av Mankells produktion, inte varenda en av den tidiga arbetarlitteraturen men de flesta och hans Afrikaböcker, speciellt Comedia Infatil och Teabag är böcker jag aldrig glömmer. Jag tycker också om hans senaste böcker som Kinesen och Danslärarens återkomst, Kennedys hjärna var mycket bra, men slutet...! Jag fattade inte!



Faktiskt så gillade jag inte alla Wallanderböckerna på samma vis, jag har för mig att Mannen som log tråkade ut mig, medan Villospår skrämde slaget på mig. Den vita lejonninan är nog den bästa.

Postat av: Znogge

Mellanpratet var riktigt pinsamt men så har det varit hela tiden. Har inte hört någon som tyckt det var bra...

2011-03-13 @ 10:13:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: kicki

Vi satt och kollade på melodifestivalen hemma hos min bror med familj. Har bara tittat lite sporadiskt tidigare på uttagningarna då jag har tyckt att detta dravvel innan tagit bort hela tjusningen...det kunde istället vara lite mer musik, vi har ju en massa fina musiker som kan få visa upp sig...som igår när det nya hårdrocksbandet spelade Anna Bergendals låt, det var verkligen bäst, som du också skriver. Sen skrattar jag för mig själv då du och jag röstat precis lika, jag ringde också på The Playtones, underbar och medryckande musik...sen tyckte jag mycket om Me and My Drume. Såg ju lite illa ut för dem till att börja med men det blev ju bättre i slutändan. Att Eric Saade vann det förstod man ju för han var ju så förhandstippad...byxorna, ja det är ett fasligt dragande i dem och för att förflytta ett ben åt sidan så måsta man visst ta tag mellan benen och dra...skrattar...tror du vi kan få våra gubbar att försöka sig på detta....

Eländigt detta som händer i Japan...fruktansvärt för alla och man kan ju som sagt inte förstå varför de bygger ett kärnkraftverk där när det är så drabbat. Vi får tacka gud för att vi bor där vi bor. Ha en bra dag nu, jag skall gå ut till gubben och vara hantlangare vid snickerit....han står och hamrar och slår, det går trögt. Mattläggaren kommer ju som sagt till veckan och det är långt ifrån klart för att lägga in den. Kram på dej

2011-03-13 @ 10:48:12
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: Lotten

Vi höll på Saade samt Sara Varga. Den sistnämnda såg vi ju live förra veckan. Sonen var mycket nöjd med Saades vinst, han höll på Manboy redan förra året. Årets startfält var svagt, men efter några lyssningar så vänjer man sig vid nivån...

2011-03-13 @ 18:47:17
URL: http://blottenblogg.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback