Månen vänder väder ...

... är ett uttryck. Nu var det fullmåne och vårdagjämning. Som det ser ut här i Sillerud så vänder månen just nu väder till värme och blåst. Om det här gamla talesättet stämmer så kommer alltså vårvindar friska att prägla vädret till nästa månvändning om ett par veckor.  Månen är mytisk och spännande, styr kanske mer än vi anar eller vill erkänna. Himlakropparnas påverkan på oss människor och vår tillvaro här på jorden är en gammal "vetenskap"; astrologin,  i vår tid lite sedd över axeln.

Men om vi ser tillbaka på händelser som dominerat vår jord i samband med supermånen så kanske det är dags för ett vetenskapligt paradigmskifte.

Kommentarer
Postat av: Selma

Tänk om månen kunde vända allt elände rätt.

Postat av: Trolda

Tror absolut månen påverkar. För egen del sover jag som sagt sämre...och idag är det sannerligen vår-friska vindar ute - och 10 (!) grader varmt!!! =D



Trolda - kramar =D

2011-03-22 @ 11:50:09
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Sången "vårvindar friska" känner jag igen från när jag växte upp,

och jag gillade att sjunga den

Jo, månen är mytisk och spännande, och ja, kanske den påverkar oss mera än vi tror.

och det med astrologi är lite intressant också...

har märkt många gånger att människor som är födda i samma stjärntecken har många likheter.



2011-03-23 @ 23:02:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback