Söndag kväll - båtutflykt med sonen!


Efter födelsedagsfirandet vilade vi en stund.
Sen gjorde sonen en kycklingrätt. Han hade köpt fin färsk kyckling, lårfiléer. Den rullade han i soja, olja, ingefära, vitlök och kryddor men inte salt. Rullade in i bacon. Lade i form och strödde över hackad lök och borde ha varit ost men det hade vi inte. In i ugnen någon halvtimma.




Så här ser yngste sonen ut när han inte ritar dataspel, Battlefield 3.





färsk rosmarin smulades.


och ströddes på

Sen drogs det hela av elden. Obs att den här smarta pannan har öron som man tar pinnen genom.

Vi satt här i godan ro o babblade en god stund.


Packade ihop grejerna

Det var sent och rätt kallt när vi åkte hem med båten och jag var jätteglad över att jag valt att premiärtesta den nya flytoverallen. Helt otroligt bra båtplagg för mig som är så frusen. Den innehåller dessutom flytväst i själva overallen. Om man har huvan uppe så funkar den som en sån här gammal strut gubbarna hade förr när de åkte motorcykel; det blåste inte in i ansiktet! ;-)

Kommentarer
Postat av: Zarah

Vilken festmåltid mitt ute i buschen, livet kan inte bli så mycket bättre, eller hur?

Postat av: Herta

Tycker jag känner igen henne i spegeln. Är det någon kändis?

2011-06-13 @ 16:34:53
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inga Magnusson

Zarah: Ungefär så säger vi varje gång vi träffar de här goda vännerna, att bättre kan vi inte ha det.



Herta: Hmmmm Nej hon är nog den enda i det här inlägget som är nästan okänd! ;-))

2011-06-13 @ 21:40:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ailas

Tänk så trevligt det är med söner! Jo, med döttrar också, i och för sig... Men söner som lagar mat är något speciellt. Har ett par som kan trolla vid grillen!



Ni har verkligen haft det skönt, det ser jag alldeles tydligt och snart är det SOMMARLOV!

2011-06-13 @ 22:02:02
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Suss

Snålvattnet rinner, i synnerhet över den där potatisen med rosmarin......och miljön gör det inte sämre direkt.

Flytoverallen ser jätteskön ut, skulle nog passa mig också, för jag är ganska bra på att frysa även så här års. Min far kallade struten för fåntratt, han hade en sån när han åkte moped ner till Hbg!

2011-06-13 @ 23:44:12
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback