Nationaldag - studentfirande

Den 6:e juni var det nationaldagsfirande i Årjäng och studenterna hyllades också, liksom ungdomar som utmärkt sig positivt.





Gubben strävade på med kommunfanan hela vägen från kyrkan till torget. Det är en dryg kilometer men knät höll hela vägen.

De fina studenterna kom också med i paraden. Prydliga pojkar och tjejernas  klänningarna var så läckra.







I kortegen ingick också ett stort antal fina amerikanare som skulle skjutsa studenterna till festen, tror det var på Sommarvik.


På scenen hyllades en tjej som tagit fina titlar i karate, men jag fick tyvärr inte med henne på bild, och så Marcus Ruus förstås.

Det var mycket publik i år, tror inte jag kan minnas att det någonsin varit ´så många med och firat nationaldagen. Ändå ska man komma ihåg att många som jobbar i Norge inte alls var lediga den här dagen och så hängde regnet i luften och kom ner en del på slutet.

Firandet avslutades med att alla blev bjudna på en gigantisk tårta. Hoppas den räckte.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ja, det var en stor folksamling i en liten kommun... Kul!



Studentfirandet tycker jag har flippat ut, det kostar ju massor med tanke på kläder till examensdag och tjejerna som ska ha en annan balklänning också...

Postat av: Herta

Jag hann inte med något firande. Sonen skulle hem med flyttskåpet från staden i Närke.

2011-06-08 @ 22:33:32
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback