Imorgon onsdag,

ska Roland iväg och jobba igen, som vanligt kl halv sju på morgonen. Jag kommer att ligga still en god stund eftersom jag är ledig. Det slår mig ofta att Roland är en flitig människa som går upp vid 6 varje morgon varje vardag, äter en enkel frukost och ger sig sedan iväg på jobb av ett eller annat slag, antingen med de fem anställda som han har just nu i sin byggfirma, eller med veden, eller med fiskegästerna eller något annat som måste göras. Allt är olika typer av arbetsuppgifter som finns under dagen för hans del. Det är egentligen flera arbeten som ska klaras av under en dag. Mer än en heltid.

I dag  var vi i Åmål för att gubben skulle serva bilen. Vi passade på att uträtta en del annat. Jag var på röda korsets second hand och köpte ett fint gratängfat, slänger nog mitt eget gamla utslitna.

Sen åt vi lunch på stadshotellet, helt suverän mat i buffé i gammeldags stadshotellstil. Hotellet har suveräna jugendlampor i taket.  Himla vackert är det och så blev det kaffe på XO.

Det var också shopping för min del medan gubben var på Åmåls välsorterade järnhandel och köpte spön.  De behövs när våra fiskegäster ska visas runt i sjön. I  Åmål finns, liksom i Arvika, affärer som inte ingår i de stora kedjorna utan har ett eget sortiment. Jag var inne på en affär och köpte en tröja, vad annars, jag som är så frusen jämt! Hälsokost fick också besök.

Sen blev det vedkapning för gubben och jag förberedde kvällens samkväm med tyska fiskegäster. Innan sådana träffar känns det jobbigt och vi kan var trötta och till och med ¨ångra oss. Men sen är det så himla roligt att träffa människor som lever och  bor på ett annat sätt, så vi blir pigga och glada. Vi skrattade och hade trevligt ikväll, det var människor med humor och en avslappnad inställning till livet. Lite vind gjorde att vi slapp myggorna också.

Innan dess har han lite arbete som måste göras, vedmaskinen gick sönder, nya delar ska beställas och sen efteråt i morgon kväll så är det fullmäktige i Årjängs kommun.

Jag har inte så många givna plikter mer än att röja ut mina grejer ur frysen på jobbet och handla garn åt svärmor samt shoppa inför midsommarfirande. Blir nog inte många knop gjorda, tur att jag har en flitig gubbe som ligger i ! ;-)





Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, du verkar minsann ha en flitig man. Jag har också varit så flitig tidigare, men jag tycker nog att det börjar avta så smått både på gott och ont...



Skönt för dig att du äntligen är ledig. Hoppas att du kan njuta av din ledighet redan från början. Själv känner jag att jag måste ha någon form av avvänjning. ,-)) Jag löser det genom att lusläsa lgr11. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback