Rådjur på tomten...

... har vi ibland. Oftast är de framme på nätterna när vi inte ser dem men spåren finns kvar. Här i blomkrukan under har det varit penséer. Men när jag skulle gå och nypa av alla blommorna inför semesterveckan så fanns inte en enda kvar. De var redan avbetade med knoppar och allt tyvärr. Men tydligen ratar rådjuren margueriterna och pelargonerna. 





Inte nog med att rådjuren äter penséer, en bock har införlivat tomten i sitt revir. Det här är en tydlig revirmarkering enligt Roland. Jag hade nog aldrig tänkt på det.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Fina djur men inte helt hänsynsfulla precis...

Postat av: Selma

Det är som de är de rackarna. Härom natten kom jag på att jag nog passerade i dina krokar.

2011-07-20 @ 19:34:01
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Rådjur är söta djur, men kan också ställa till det och förstöra en hel del

Trist med penseérna..

och revirmärkningen en bock gjort är nog inte heller så bra,

då risken är stor att han och de andra fortsätter att komma

eftersom han tycker denna plats ingår i hans revir



2011-07-20 @ 22:15:01
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

De betar åtminstone av blommorna rakt och snyggt, om det nu kan vara till någon tröst. Jag var med om det en vår hos kärestan. Rakt "avklippt" hela vägen, utom en tulpan som har svart/gröna blad. Hatade rådjuren just då!

2011-07-20 @ 23:50:37
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Trolda

Se vilken fin hjälp du fick med penséerna där...;-) MYSIGT med Djur runt knutarna tycker jag. Inte alltid så kul att bli av med fina blommor dock, men liiiite kan man ju bjuda på! ;-) Tack för tipset om kanalöarna hos din bloggkompis också! Jättefint reportage av henne.



Trolda - kramar =D

2011-07-21 @ 10:17:30
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad säger Jazz och Oskar om detta intrång? Om en månad kan Oskar få ha riktigt roligt i deras spår och du kan få en violsmakande stek på bordet.

2011-07-21 @ 10:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback