Blomskydd för regniga dagar!

Nu drar det på och regnar - igen!
Som svar på fråga; jodå regnskydden klarar lite blåst i alla fall, jag brukar försöka dra in nederdelen av plasten under krukan om det går. Det är sån här täckplast tror jag som man har till golven när man målar, eller också är det svindyr byggplast. Jag häftar i alla fall ihop lite där uppe så att det ska bli en hätta liksom att trä över. Det är så jobbigt att dra de stora krukorn ut och in vid regnväder. De mindre ställer jag under tak. Pinnarna inne skynket är gröna blompinnar, de finns alltid där.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Toppen med blomskydd för blommorna, så de inte får för mycket vatten

ha en fin helg och hoppas regnet slutar snart och att sommarvärmen kommer tillbaks snart igen

Postat av: Suss

Det där var inte så dumt, istället för att få en blommorna sönderpiskade av regnet. Tack för tipset!

2011-07-15 @ 22:56:03
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Lena

Så smart! Klarar ditt regnskydd av att det blåser?

Här springer jag runt och flyttar in krukorna i regnskydd, kanske onödingt jobbigt?

2011-07-17 @ 15:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback