Torsdagens trekilometare...

... bjöd på en del upplevelser, fast det kan man inte tro, det är ju bara runt Liane:


Jag gick i fatt en deltids- granne som har den mest fantastiskt rosa overall man kan tänka sig. Det blev märkligt i det annars helt grå landskapet.  Hon är konstnär så vi pratade bildskapande några hundra meter, innan hon måste vända. Intressant!


Stackars Oskar fick snö och is mellan trampdynorna och lade sig med jämna mellanrum ner för att bita bort. Idag hann jag ta en bild.


På Pärkul röjde Kjell snö, hemma hos sig själv och hos Marianne och på Ålderdomshemmet och lite här och där.


På Elgtån röjde Gunnar snö, hemma hos sig själv och hos Axelssons och lite här och där



Här hemma röjde Roland snö och på Liane och lite här och där.
Alla tycks röja snö just nu och mer lär det bli, inte  imorgon men på lördag.
Det är inte samma traktor, men samma märke tydligen, John Deere, har inte tänkt på det förut, men nu blev det tydligt.

Landskapet är magiskt grafiskt i skalan från vitt över alla grå nyanser till svart.


Och så här bor vi just nu. Mycket snö blir det.


Kommentarer
Postat av: Selma

Hmmm, vad hade den traktorförsäljaren för hållhake på bygden?

Postat av: Herta

Härligt med alla dessa traktorer som röjer snö. Vi var iväg igår på vår Örebroresa och vi åkte på fm innan snösvängen åkte ut och medan det snöade våldsamt...ínte kul.. Men på hemvägen hade de alla varit ute eller fortfarande var.

2011-01-07 @ 09:38:38
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Trolda

Härligt med raska promenader! Blir inte SÅ raska här ännu på grund av snön o barnvagnen - ingen bra kombination...;-) - men SEDAN, när det är fritt från snön skall det absolut gå undan minsann =D



Trolda - kramar =D

2011-01-07 @ 14:22:00
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Bilden på deltidsgrannen ser helt overklig ut. Det ser ut som du klippt in henne, eller målat dit henne mitt i allt det gråvita.

2011-01-07 @ 18:22:05
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har inte mycket att skotta.... men från garageporten ut på gatan får jag hålla fritt. Inga problem om inte plogbilarna körde där på gatan stup i kvarten. När jag kom hem från jobbet var det en ordentlig vall in till min uppfart. Jag kom igenom, men kändes litet läskigt. Hade hunnit frysa på igen efter litet tö tidigare. Jobbigt, men glad jag inte sparade det tills idag...

2011-01-08 @ 09:44:21
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback