På Facebook har vi lagt ...

... gubben nu!

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001939460414#!/profile.php?id=100001939460414&sk=wall

Roligt att kolla vilken reklam som hamnat på hans sida, en del av den träffar alldeles rätt; diamantringar till damer exempelvis. Ja, tack! 

 Fast kontaktannonssida med en glatt smilande herre tror jag inte han faller för.

Viktminskning som garanterat omvandlar fett till energi (?), kanske är välment men gubben är helt ok utan det också. Sen är det krämer mot rynkor och gikt också, fast det har han inte ont av - inte någondera. Sen står det att han och jag har blivit vänner och det är vi glada för. ;-)

 Cellbes vårmode med spets och sånt tror jag inte blir aktuellt för gubbens del, konstigt att den annonsen kom med, han har faktiskt fyllt i att han är gubbe. Jag trodde reklamen var riktad. Eller också har Cellbes en rejäl kundkrets bland äldre herrar.

Sen skulle jag vara ambitiös och hjälpsam genom att via min Facebooksida föreslå ett antal personer att bli vänner med gubben, men det blev visst en del fel så det ser ut som om jag har föreslagit nya vänner till mig själv. Alltid trevligt med nya vänner men jag hoppas det inte missuppfattas! Suck! Jag begriper mig inte på Facebook och kommer nog aldrig att göra det heller, det är inte så ofta jag är inne där och kollar.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jo, Facebook är lite knepigt på olika sätt, och jag är mer eller mindre aktiv där...det varierar..



Har inte så många vänner där då jag vill kunna kommunicera med de jag har där

och de flesta är gamla skolkamrater och barndomsvänner jag hittat, några utländska vänner och några andra



Om man har t.ex. hundrals vänner....som jag sett en del personer har,

det tycker jag blir mycket rörigt och hur kan man kommunicera med så många...

Sedan tycker jag Facebook känns ganska rörigt....

tycker nog FB kunde förenkla lite när det gäller meddelanden på startsidan osv



Men jag håller mest till på min blogg och besöker mina bloggvänner

Tycker man får en mycket djupare och mysigare kontakt så....och ger mycket mera.

Fast om man behöver skicka snabba och korta meddelanden, fråga något osv. så är är Facebook faktiskt bra...



Postat av: TT

Jag har faktikst lärt mej att gilla FB, hade stort motstånd i många år men nu tycker jag det hur kul som helst.

Har fått kontakt med flera gamla klasskompisar bland annat och andra folk man tappat bort genom åren.

2011-01-25 @ 15:08:57
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Inger Maryissa: Jag tror att Du och jag har samma inställning ungefär till nät-vänner och nät-bekanta. Jag har också hellre en liten krets i bloggform som jag har ett mer frekvent utbyte med än hundratals "vänner" ppå Facebook som jag inte kan hålla reda på. Men jag inser att det kan vara praktiskt att ha ett konto där och gubben är inte så noga med att skriva långa haranger så han kan nog passa på FB.



TT: Jag hittad också en gammal klasskompis på FB, en som jag undrat över i många år, så visst kan det vara nyttigt. Men inte för ofta.

2011-01-25 @ 18:48:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lotten

Jag har lärt mig uppskatta FB efter ett tag, men man måste inse begränsningarna med den formen av kommunikation, vad som är vettigt att kommunicera där. Och det är inte samma som i en blogg. Men eftersom jag känner de jag har som vänner (antingen IRL eller i cyberrymden) så får jag fler kommentarer än i bloggen... Eller så är det något annat...

2011-01-25 @ 20:01:28
URL: http://blottenblogg.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback