"Maria Larssons eviga ögonblick" ...

... heter en film med bl.a. Persbrandt som jag såg en kväll.
Det är en film med mycket av elände och tragedi, man vill ju bara att hon ska lämna mannen som bedrar henne, slår henne halv ihjäl osv. Jag brukar inte ha tålamod att se ¨såna här eländesfilmer.  Men det  finns en slags livsglädje genom hela filmen samtidigt  med Maria Larssons stora passion för foto. Hon använder de kameror som vår vän började plåta med en gång i tiden, högklassiga apparater. Absolut sevärd film med ett behagligt lugnt tempo som inte är för långsamt så att filmen blir tråkig.

Kommentarer
Postat av: Mia

Den filmen älskar jag, en av de få som jag sett mer än en gång. Första gången på bio, den andra gången som hyrfilm.



http://miatankar.webblogg.se/2009/july/maria-larssons-eviga-ogonblick.html kan du läsa min recension.

2011-01-17 @ 16:34:14
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: may flodström

Har sett filmen två gånger. Tycker den är bra. Det är ju Troell som regisserat den och han är bra på att få fram det där extra

2011-01-19 @ 04:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback