Agenda

Igår blev inte så mycket uträttat. Jakt är uteslutet och har varit så i flera veckor. Hoppet om ändring innan säsongen är över, börjar falna. Vi tog en biltur runt Egenäs för att kolla lite på Hästöna, hur "vedskafferiet" ser ut där. Vi träffade bosättarna där och Roland testade att köra en av deras skotrar. Jag lägger in en bild på det senare under dagen. Någon varg syntes inte till ;-). Det bildas nu ett byalag där ute som kommer att heta "Egenäs hemmans byalag" om jag förstod det hela rätt. Byalag är en bra idé, då går det att skapa gemensamhetsanläggningar på ett klokt sätt. Det finns ett antal här i kommunen.

Sen tog vi en tur till Hol, till A och U med lite Ris a la Malta.

Idag söndag ska jag eventuellt ringa ett spännande telefonsamtal, kanske tar vi en tur ut på sjön ´med sparkar och hundar, om det inte blåser för mycket.

Kommentarer
Postat av: Marie

Nu blir jag lite nyfiken...jag tror aldrig att jag har ringt några direkt spännande telefonsamtal...undrar just vad det kan vara. ;-)



En trevlig fortsättning på helgen!

Postat av: Ailas

Skönt med dagar utan för mycket inplanerat. En sån dag ska jag ha idag. Får helt enkelt se...



Igår blev det middag ute med en väninna. En massa prat och mycket trevligt. Är egentligen fortfarande mätt, men funderar på att koka potatis- och purjolökssoppa.

2011-01-30 @ 13:07:41
URL: http://ailas.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback