3 kilometer rask ...

... promenad varje dag, minst, det måste det bli under det här lovet om jag ska hämta hem lite flås. Igår var det skidåkning istället en dryg mil. Idag räddade jag hem betinget genom att åka med till Årjäng och lasta med mig varma kläder och en styck tax. Sen gick vi av vid Tjolitta Oskar o jag  och gick resten av vägen hem. Mycket roligare att gå med ett mål istället för att gå fram o tillbaka. Så här vacker var himlen på hemvägen vid tre-tiden.
Undrar vad det betyder för vädret imorgon? Tror det ska bli snö. Ser fram emot en rätt tom dag imorgon, med möjligheter att komma ikapp, administrera livet, tvätta, betala räkningar, städa ur kylskåpet o sånt! Sen filmtajm på kvällen. Gubben ska jaga förstås om det går.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Ljuvligt vackert! Sedan måste jag säga att jag är impad av all skidåkning och andra uteaktiviteter som du ägnar dig åt. Själv trivs jag just nu bäst inomhus och just ingenting kan få ut mig, inte mer än till bilen. Konditionen är förstås därefter, gissar jag. Fast jag brukar löpa lite på stället dock.



I morgon blir det antagligen lite snöskottning, så då måste jag vara ute lite. :)

Postat av: Mia

Det låter både sunt och härligt. Här är det så eländigt halt sedan vi hade plusgrader under några timmar vid nyår. Blivit som en hal hinna över det mesta. I simbassängen halkar jag dock inte... :-)

2011-01-04 @ 04:00:35
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Ailas: Snöskottning låter som alldeles oerhört konditionsbefrämjande!



Mia: De där plusgraderna var väldigt onödiga. Det blev ett litet tunt lager av skare på sina håll här och det är inte bra. Simbassängen låter väldigt nyttig!

2011-01-04 @ 05:48:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Bra jobbat. Det räcker med att ha ett mål som man vet med sig att man klarar. Våran "lilla runda" här hemma är på 3 km. Den stora på 6 ungefär.

2011-01-04 @ 10:26:33
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback