Trevlig kväll...

... hade vi igår lördag. Det var alldeles nya gäster i vårt hus, en "tack-för-hjälpen-måltid" med Henry och Inger som hjälpt mig med släktforskning.  Båda har rötter i bygden och är intresserade av bygdehistoria så vi frossade i berättelser från förr. Det är så spännande och alldeles på riktigt - det har ju hänt!  Och ämnet är outtömligt, man vill liksom aldrig sluta.

Idag söndag ska jag bara fixa disken, tvätta, lata mig och mumsa på goda rester från gårdagen! Solen skiner så det blir en långtur med Oskar också. Gubben flänger som sagt runt med näsan i backen och kollar efter lodjursspår och det ska vi inte missunna honom.

Kommentarer
Postat av: Lena

"Det bästa med festerna

är inte gästerna

utan resterna"

sa en dam i min mammas väninnekrets och bjöd ofta oss ungdommar på restfest.

2011-02-13 @ 16:13:32
Postat av: Inga Magnusson

lena: Ha ha,,, det låter som en trevlig vits, fast just de här gästerna var allt värda festen ändå, alldeles oavsett resterna!

Postat av: kicki

Oj vilken kall dag att leta lodjursspår...här har vi haft runt 15 grader hela dagen...klart att klär man sig så är det bara skönt...men brr.....vi packade ryggsäcken för att ta oss ut...fikade i all hast...sen hem till bygget igen...ha det gott..kramen

2011-02-13 @ 19:18:02
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: soffie

va mysigt ni hade det!Härligt n

med solen som varit framme hela helgen,ha en härlig ny vecka

2011-02-13 @ 20:43:30
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback