Tidningen NWT ...

.. dvs vår lokaltidning har stort uppslaget  om skolan och Stavros Ls tankar om att det är lärarnas fel att det är problem i skolan.

Man skriver om olika människors synpunkter på hur en bra lärare är, samt uppmanar läsarna att ringa och berätta om någon lärare som gjort nåt bra. På något sätt hade jag tydligen blivit angiven där så  jag blev intervjuad av någon på tidningen per telefon idag och nu ska vår lokalreporter här i Årjäng komma hit och ta en bild på mig för morgondagens tidning.

Himla nervöst är det och jag ångrar redan att jag inte sa nej. Det får bli i skolmiljö utan elever då och med tillstånd ovanifrån i vår skolhierarki. Jag skulle tro att det blir en sån där liten ruta med ett par rader under som det brukar bli när man ska ha in många på en gång. Jag kommer nog nästan inte alls att synas (hoppas jag!). Bakom kameran är jag gärna men inte framför, usch så hemskt det är.

Jätteglad är jag förstås att bli uppmärksammad för något positivt på jobbet, jag blev riktigt rörd först när hon ringde, rörd över att någon tänkt på mig i de här sammanhangen. Sen är jag inte så inbilsk att jag tror att jag är någon perfekt lärare.  Det finns många här på min skola som gör ett kanonjobb och som borde bli uppmärksammade för det på olika sätt. Så detta kan kännas lite orättvist förstås.

Jag tror att jag ska be att få ta kort på reportern och lägga ut här på bloggen också! Det vore roligt att få "ge igen" ;-))

Kommentarer
Postat av: Lena

Jätteroligt!!! Är du lika klok i klassrummet som du är när du uttalar dig om skolan på bloggen, så blir det en kanonartikel. Annars är det journalisten som inte lyckats med interrvjun.



Se till att du får läsa artikeln innan hon lämnar in den. Det kan bli så galet ibland och är det redan tryckt ksn man inte förtydliga sig.



Ser fram emot din artikel och Tv-avsnittet i kväll.



2011-02-07 @ 17:51:25
Postat av: Tessan

Det är du värd!! Jag har hört ifrån så många föräldrar som har haft barn i dina klasser som är supernöjda med ditt arbete. Kul!!

Postat av: Inga Magnusson

Tessan o Lena: Tack för snälla ord! Jag har inga illusioner om mina egna prestationer och funderar inte på dem, men jag gillar mitt jobb och är väldigt förtjust i ungarna på skolan. Det är roligt att gå dit varje dag. Det är många andra som tycker och tänker som jag och som också borde bli uppmärksammade. Många jobbar och sliter år efter år i det tysta och gör alltid ett bra jobb, men det märks inte utåt.



Reportern pratade länge och var intresserad men kunde bara ta med några rader, för det blir inte mycket utrymme för var o en.

2011-02-07 @ 22:19:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som om du är väl värd det här omdömet! Det brukar inte vara en tillfällighet om mer än en nämner någon som bra som lärare, ledare osv.

2011-02-12 @ 11:24:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback