Korvgrillartur ...

... gjorde vi igår lördag upp till kanten på det lilla skogsområde som just bytt ägare (inte till oss!), hädanefter kallat O-skogen. Det var roligt att se  hur det ser ut där, det syns inte direkt från vägen. Jag gick med Oskar vägen upp till Bråtarne (Brôtane) till fots, och så kom Roland med bilen. Någon (Å i Lisslerud) hade avverkat sitt skogsparti mellan vägen och O-skogen, därför gick det att ta sig upp.  Vi klättrade´upp över hygget mot  O-skogs-åsen.






Väl där uppe kunde vi blicka tillbaka ner mot Bråtarnevägen, på bilden nedan har vi O-skogen bakom ryggen, den syns inte. Där nere står vår bil och skogsmaskinen.


Här på bilden nedan, är vi uppe och O-skogen syns bakom Roland. Det ser fint ut med ungskog. Lite gallring finns längre bort. Mycket ved finns förstås.










Vi grillade korv och rastade en stund inför nedfärden. O-skogen är här nedan  till höger utom bild. Telefonen ringer förstås. Prat om eventuella vargspår vid Kavelbron och om söndagens inventering.


Oskar var som en liten snögubbe. Han gillade inte att gå i så djup snö och dessutom var det risigt på vägen opp




Så bar det neråt igen över hygget, ner mot vägen och bilen.






Sen stannade vi och tog en bild på O-åkern också med en lång strandlinje. Det är sjön som syns där nere längst bort och där var folk på isen





Kommentarer
Postat av: Ailas

Vilken bildkavalkad det kan bli av korvgrillning! Vackra bilder, dessutom. Men jag såg inte mycket av själva korvarna, Inga. Funderar på om det är en vedpinne eller korv på bilden med den telefonpratande mannen?



Hoppas att din söndag blir lugn och fin!

Postat av: Suss

Ser ut som en riktigt skön dag som ev. t o m jag kunnat njuta av förutsatt att jag var rätt klädd. Det händer att jag går ut vintertid numera, i alla fall på promenader och någon enstaka friluftsdag.

2011-02-13 @ 23:26:29
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback