Kate Moss var hos Dior ...

...på  party i Paris i förrgår för att fira sitt nya läppstiftkontrakt eller nåt och där var svärdotter med och festade om jag förstod saken rätt. Jag glömde bort att be om referat av det hela så jag har inget att berätta  här på bloggen. Det kunde ju ha varit smarrigt  med en insiderapport. Ha ha...! Men jag fick i alla fall till en överraskande inläggsrubrik här från bonnalannet.  

Lite dåligt samvete hade jag för att jag inte pratat med sönerna på länge, så jag ringde alltså upp dem igår när jag kom hem från Åkerby. Det blir oftare gubben som ringer upp eftersom han har deras telefonnummer inprogrammerade på sin telefon och jag kan inte sånt. 

 Tidningssonen och fästmö C satt och slappade eftersom C precis kommit hem från Paris och Kate Moss - fest hos Dior. Sånt kan man bli lite dagen-efter-kvällen -före-trött av. Jag kan ju bli fascinerad av de dyker ner i den där  glamourvärlden som är så långt från vår tillvaro här i de värmländska skogarna.  Sonen är nöjd med att hans tidning har haft en "all time high" med läsare av senaste numret tror jag det var.  De kommer hem hit om några veckor, hoppas att isen är kvar då så vi kan ta en sparktur på sjön med hundarna! Det blir inte lika glammigt som hos Dior,  eller på Stockholms modevecka, men minst lika kul. 

Yngste sonen, dataspelsritaren, ringde jag också. Han var i Göteborg på dataparty! Det var en ren nostalgitripp för hans del. Sånt här åkte han på i början av nittiotalet när han var så där 15 år. Det var i danska ´Herning exempelvis med så där 3000 spelande och tävlande ungdomar, vakna i flera dygn eller i Göteborg med 800 deltagare. Nu var de ett par hundra deltagare bara, men inga femtonåringar utan hans generation! Gamla bekanta och massor av nostalgi, några med de egna barnen och fruar! Men precis som förr så skulle det tävlas. M höll på och gjorde en bild som skulle upp till bedöming i dag lördag. Besök skulle han på plats få av Årjängsbördige, numera Göteborgsboende Kent P.

Senare under helgen eller i början på nästa vecka skriver jag om Åkerbyvistelsen och om nya läroplanen för grundskolan.  I dag lördag, ska vi till Karlstad på shopping, sedan på mat hos svägerska och därefter konsert i nya CCC med Sissel K.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Vilket tempo du håller, Inga! Jag skulle inte klara en vecka tillsammans med dig. :)



Här blir det fika på kondis i eftermiddag, har faktiskt inte planerat mer än så. Jag behöver ha mina lugna dagar, annars skulle jag inte överleva.



Ailas som är impad av din fart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback