Glada Hudik ...

.. är namnet på en teater med skådespelare som är utvecklingsstörda. Deras skapare Pär berättar om dem, hur han fick jobbet att hugga ved med dem och bara hoppades att träden i skogen skulle ta slut, hur en del av dem gått på skoknytarutbildning i 8 år utan att lära sig tills Pär tog med dem till en skoaffär och köpte skor med kardborre, hur en av dem frågade i New York -tullen om det var "turist" eller "terrorist" de skulle säga att de var (men alltsammans löste sig när de kramade tullarna!),  hur de kom till Brodway och gjorde succé osv. Intet öga var torrt och vi skrattade med dem ( inte åt!), jag har ju jobbat i den här branschen i minst 10 år och kan känna igen de pedagogiska ambitionerna.

Kommentarer
Postat av: åsa

Ja, jag blir alltid tårögd när jag hör/ser Pär Johansson eller de från Glada Hudik ensemblen och det roliga är, att min man känner många som är med där, han är ju från Hudik och när vi är dit och är "nere på stan", så är det många som stannar och pratar med oss eftersom de känner igen honom och många kramar får man.

Ha dé!

Postat av: TT

Man kan tacka sin gud att det finns sådana eldsjälar!

2011-02-04 @ 23:12:26
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Mia

Härliga skådisar...

2011-02-05 @ 18:49:38
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback