"Back on track" ...

... heter plagg som värmer extra mycket. Jag fick lära mig om det nu på studiedagarna av framsynta kollegor som testat. Eftersom jag är frusen så spetsar jag alltid öronen extra mycket när det talas om värmande kläder.

Back on track-plaggen innehåller alltså en fiber som är keramisk på något sätt och som strålar tillbaka värme in i musklerna (om man nu har några!). De ska fungera som något i stil med microvågsugn fast väldigt svagt. Låter lite skrämmande men blodgenomströmningen ökar och därmed läkningsprocesser.

Täcken i det här materialet har används en tid på hästar och hundar för att mjuka upp och förebygga skador i samband med tävling / ansträngning. Men tydligen har effekten varit så påtaglig att man dopingklassat det för hundar. Hur man nu ska kunna kolla detta???

Nu finns plagg även för människoanvändning och säljs av bl.a. Life-kedjan tror jag.

Undrar om jag Frysmaja vågar testa? Liknelsen med micro låter läskig!



Kommentarer
Postat av: Herta

Det finns så mycket som skall vara så bra. Har idag köpt en ganska tunn jacka med en del värmande egenskaper Skall bli spännande att se om det fungerar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback