Åkerby









Vi var på två studiedagar förra veckan ¨på Åkerby herrgård i Nora. Det är vackert där på sommaren, det vet jag och det var fint nu också. Vi fick suverän uppassning i vacker miljö under vistelsen. Jag fick till och med gott fikabröd från Helens glutenfria i Örebro! Bara en sån sak!

Och ägarinnan, vdn Anna-Lena Persson, berättade entusiastiskt om framtiden för Åkerby. Nu är det en uppskattad konferensanläggning. Men hon ska satsa på toppklass äldreboende, både med omsorg och inte. Det är redan klart att börja bygga lägenheter för hyrning och köp tillsammans med SPA och relaxmöjligheter långt utöver det vanliga. Hon samarbetar med Nora kommun och med Carl-Jan bl.a.

Det blir flotta lägen med utsikt ut över sjön. Sen finns en skulpturpark runt Åkerby som hon ska rusta upp och en del annat också. Kanske något för ålderns höst att bo bekvämt på? Hon har fattat att ta vara på möjligheterna som ligger i att en äldre generation nu äger bostäder som är värda en del och som de inte orkar hålla i trim utan säljer med hyfsad förtjänst och många är villiga att satsa på bekvämlighet på gamla dagar.

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag har sommarjobbat på kollo på Åkerby när jag var tonåring. Då var det inte så flashigt minsann. Julbord har jag också inmundigat där ett antal gånger, de var betydligt mer klass på, men ändå på tok för dyra! Ska du bli "Noring" på ålderns höst?

Postat av: anne

Menar du att herrgården ska byggas om till äldreboende?



Smart i så fall, supersmart.

2011-02-09 @ 19:18:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Nej jag tror inte att den ska byggas om, man satsar på att bygga nytt längre ner mot sjön. Det är himla smart koncept.

2011-02-09 @ 19:23:56
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Mycket god mat hittar jag i bloggarna ikväll... Tur att jag inte är hungrig!

2011-02-12 @ 19:51:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback