Agenda

Superlugn helg har vi framför oss! Bara stanna här hemma och inget särskilt på gång mer än lite motion / jakt sista dagarna haren är lovlig, vardagspyssel, matlagning och läsning. Det är inte så vanligt att vi är ensamma hemma en lördagkväll.

Vi har dock någon sorts planering framöver.

Dotter och hennes familj kommer hemöver några dagar istället för den resan vid jul som inte blev av. Bokat och klart är det säger hon. 

Äldste sonen med flickvän kommer också hem,  över en helg.

Vi har nu äntlligen bokat in oss för att resa till Stockholm några dagar framgent också. Jag vill gärna träffa nyfunna släktingar, se utställning på fotografiska, Liljewalchs senaste och en del annat. Vi ska också träffa äldste sonens svärföräldrar in spe första gången. Ska bli roligt!  Det har varit på gång förut men inte passat, nu kommer vi att ses på "Melanders fisk", vid Odenplan, vad nu det kan vara.  Och det finns en nostalgilunch inbokad på restaurang Riche. Den har en alldeles speciell betydelse i min släktforskning. Jag måste se den, bara måste!

Senare kommer inlägg här om boken "Efter floden" av Jersild

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Låter som ni kommer att ha en finfin vistelse i Stockholm!



Ha en trevlig lördagskväll :-)

Postat av: soffie

den boken har jag läst tyckte den var riktigt otäck faktiskt ,

va mycket trevligt ni har att se fram emot,

ha det bra den kommande veckan från mej blir det tyst ett tag nu vi åker till Göteborg imorrn bitti sen på måndag sticker vi till varmare land en vecka,

kram

2011-02-26 @ 20:40:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Herta

Låter som om det finns en hel del roligt planerat framöver. en lugn helg kan därför behövas tycker jag.

2011-02-26 @ 22:40:28
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Karin

Hej Inga,

tittade in till dig när jag hade fått ditt besök hos mig:). Du har verkligen en intressant blogg med många vinklingar. Hit skall jag ta mig in igen!



Ha en fin helg!

2011-02-27 @ 07:10:24
URL: http://pettasblogg.blogspot.com
Postat av: Marie

Det låter som om det är mycket på gång (som vanligt). Själva har vi sportlov nu så det blir i alla fall en veckas paus ifrån verkligheten. Ja, jag ska försöka passa på att skiva lite ömdömen när jag ändå är ledig, men ska försöka sköta det så snyggt så den övriga familjen knappt märker det. ;-)

2011-02-27 @ 08:19:00
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback