Tomtekavalkad 2011


Den här tomten träffade vi här hos oss, han ser lite sliten ut! ;-)

Sen kom det tomtebilder från de närmaste och goda vänner nedan



Den här tomtgumma träffade vi inte, det är söta  Elin på "Knappstad", det kom bild!


Barnbarnet Moses har byggt med julklappslegot.


Barnbarn Isak tindrar och  klär granen medan Moses förväntansfullt blickar ner mot julklapparna. Bilder från Umeå.


Den här "tomten" kom på besök till oss på julaftonen från Chevrolet club för att visa hur man kan leka med sina julklappar. De handlar ju om att växla ett par "hästkrafter" till jättemånga och hur glad man blir då! Obs den amerikanska flaggan bakom!


En del andra goda vänner i annat land sysslade med detta på julaftonen, lärde sig spela gitarr av morfar. Det är BossHoss  country som gäller, kolla hatten och länken!
http://www.youtube.com/watch?v=SmAAJCfZkiE


Där firade man tillsammans med släkt och vänner och gifte sig i torsdags! Nu är det inte hemligt längre så jag vågar skriva. Fast detta är nog inte en bröllopsbild ;-) Vi ska fira deras giftermål vid lägerelden i sommar istället och Lennart ska spela låten på länken ovan har han lovat. Tränar ivrigt till dess.

Tja julen kan firas på många olika sätt och alla är bra utom dom dåliga. Jag undrar om det är dags för oss att göra något radikalt åt våra urgamla jultraditioner nu. De är i huvudsak ärvda från mitt föräldrahem och behöver inte ´fortsätta som nu i all evighet. Jul på pensionat med hyrd jaktmark nära har jag ju funderat på ibland. Kanske ett alternativ på ålderns höst? Fast vi  väntar nog något år till.

Kommentarer
Postat av: Trolda

GOD JUL Inga till dig o din Familj! =D Och god fortsättning... =D



Trolda - med Familj! =D

Postat av: anne

Julen kan ha många ansikten, det gäller ju bara att man själv är nöjd. Och fortsätter att vara nöjd med sitt val i förlängningen, något som jag misstänker inte är fallet med någon i min närhet.



Kul med han Elvisen, kom han hem till er alltså?

2011-12-25 @ 21:15:50
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback