Sagan om ringen ...

... ser vi på en stund på kvällen. Det är godkänd film även av de kräsna sönerna. De kan förstås varje filmsekvens utan och innan och den yngste kan berätta exakt hur animatiónerna gått till. Ibland är de bra ibland mindre bra, han ser nyanserna. Men det är första filmen där de var tillräckligt bra för mig att engagera mig i innehållet.

 Yngste sonen minns att jag försökte engagera honom och syskonen som barn i Sagan om Ringen för de böckerna kom ut då på svenska. Men vid den tiden tyckte de bara att det var tråkigt. Senare ha de dock fascinerats så som jag har gjort. Jag gillar bra strider  mellan ont och gott. Och det finns många bottnar i den här berättelsen. Det finns också ett annat i samband med den här historien. Ett av gubbens första minnen av den tiden när vi först sågs var just skivan Sagan om Ringen som jag spelade hela tiden just då. Den var instrumental och himla bra. Har den som LP-skiva kvar men inte som cd. Så jag har inte hört den på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback