"Så mycket bättre ...

... är riktigt bra TV. Jag har annars svårt för att bli sittande framför TV:n, blir fort
rastlös och gör nåt annat istället. Men det här är ett program som jag märker att jag
till och med försöker passa in så att jag inte missar det. Det enda egentligen.

Undrar varför?
- Bra artister - genuint  hög kvalitet.
- Deltagare valda utifrån att de bjuder på värme och sympati  (möjligen med undantag av Lena PH
som har varit rätt tillknäppt och sett uttråkad ut, som om hon velat vara någon
annanstans, men ett suveränt proffs är hon tveklöst och hon  "vann" tolkningen av
Wiehes sånger)
- Avslappnad stämning, det finns ingen underström av program-makar-ambition
att det ska bli konfrontationer som blir uppmärksammade i media. (Jämför 
Stjärnorna på slottet!)  Istället diskuteras de olika tolkningarna av låtar.
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/wiehe-rord-av-sangen-om-dode-vannen

Kommentarer
Postat av: TT

Jag gillar också det programmet. Tror det är för att ingen tjafsar, ingen röstas ut och mixen av musiker har hittills varit suverän fast jag håller med om Ph i allt. Hennes version var häftig, dottern hatade den men jag tror det kan vara lite av en generationsgrej det här med Wiehes låtar.



Postat av: Suss

Vi sitter också framför TV.n varje lördag när det är "Så mycket bättre". Det är verkligen helt suveränt. Jag har ändrat uppfattning om flera av artisterna, t o m om Lena Ph. Laleh är en fantastisk människa också, som jag inte hade en aning om innan mer än till namnet. Undrar vilka det blir nästa år, för det blir väl en fortsättning?

2011-12-11 @ 19:10:49
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback