Radbrytningen ...

... ser konstig ut i mina inlägg. Men det beror på att Blogg.se valt att lägga
reklamskylten för sin iPhone app så att den täcker en tredjedel av det fält jag har
att skriva i. Dessutom blockerar den knappen som jag kan reglera  tidpunkten för
inläggets publicering med. Så just nu skriver jag inläggen med min vanliga dator
men måste alltså gå in på den lilla långsamma bredbandsdatorn för att publicera
 dem. Den har en annan webläsare, en webläsare som gör att appreklamen
hamnar på ett annat ställe. Suck!

När jag kontaktar Blogg.se för att klaga så viftas jag bort med att ingen annan klagar
det är bara jag som har valt fel programvara eller vad det heter. (Kan jag verkligen 
vara ensam i det här landet om den?????)  Jag kan inte detta
och vet inte vad jag pratar om egentligen. Men krångligt är det.


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jag brukar skriva mina texter i Word, och sedan för säkerhets skull kopiera in dem i Anteckningar för att få bort eventuella koder. Sen därifrån till bloggen. Det går ju inte så fort för mig att skriva, och på så sätt kan jag spara ner och sen komma tillbaka och ändra när jag funderat på saken.



Anteckningar (under Alla Program/Tillbehör) fungerar också bra om man vill kopiera en text från en rörig websida. Allt utom texten försvinner där.

Postat av: Inga Magnusson

Gunvor: Tack för tips! Jag får testa. Fast den där app-reklamen lär inte försvinna för det.

2011-12-11 @ 22:42:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Pierre

blogger.com är en bra blogg.

Den kör jag med efter att ha haft blogg.se.

Den är dessutom mycket smidigare att sk "live blogga" med genom mobilen.



Ha det bäst

2011-12-12 @ 19:44:05
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Landkrabba

Läste i en annan blogg en tjej som hade problem med det. Förstod inte alls vad hon menade då jag aldrig sett det. Hon mailade blogg.se som svarade att det berodde på att hon använde Internet Explorer som webläsare. Blogg.se är tydligen konstruerat efter Mozilla Firefox, Google Chrome eller Safari. Själv har jag använt Firefox i flera år och är mycket nöjd!

2011-12-12 @ 20:34:32
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Pierre: Jag har ibland tänkt på att byta ut Blogg.se men hittills har jag helt enkelt varit för lat för att ta itu med det projektet.



Landkrabba: Aha, tack för info, då är vi i alla fall två med samma problem. Det är alltså inte bara jag som har klagat. Vilket det lät som när jag mailade. Får se om jag står ut eller byter ut, antingen Blogg.se eller webläsaren.

2011-12-12 @ 21:24:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Pierre

Kan bara säga då att blogger fungerar inte ihop med explorer 9.

Går inte att blogga då.

Så vida dom ej har åtgärdat problemet.

Jag fick byta tillbaka till explorer 8.

2011-12-15 @ 20:17:17
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback