Präktig,

... åtminstone lite, har jag varit idag!  Hållit på sen i morse; haft elektriker här som bytt lysröret ovanför diskbänken, dukat för julaftonsmiddag, griljerat skinka, gjort 2 kg köttbullar, 1 kg köttfärslimpor, 1 kg köttfärsfräsbas (som kan bli köttfärsås, tacos eller risotto när jag tinar upp), kokat ägg, handlat det sista, ordnat julklappar, välkomnat son nr 2 hem. Nu har de båda sönerna installerat sig i ett av husen så de kan vara uppe och sudda på nätterna utan att störa de gamla föräldrarna. De har varit hos farmor och hos farfars bror Nils med julklapp. Besök har vi också haft helt överraskande av en god vän och på ett sätt kollega till Roland i kommunpolitiken. Vi hade en trevlig pratstund inför helgen, eniga  om en paus jobbmässigt och total ledighet med familjerna istället.


Yngste sonen och  farfars bror Nils, 93 år,  som f.ö. har på sig julklappskepsen från NK som de gav honom. Absolut senaste mode faktiskt. Kortet taget av äldste sonen. Nils bor här på Liane.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ja, det låter präktigt i överkant... :-)



Önskar dig en riktigt härlig julhelg! Jag förstår ju att du samlat stor del av familjen runt dig så det finns goda förutsättningar för det.

Postat av: Tessan

Kul att se Nils igen! Har nog inte sett honom "i verkligheten" sen jag var liten tror jag:))

2011-12-26 @ 17:35:36
URL: http://Tessanslchf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback