Opräktig igen ...

... har jag varit - bara att erkänna.

Ok, mattorna har jag tvättat och fått hålla på i flera dagar för de är många. Fönstren putsade jag för en tid sedan, utan, innan och emellan.  Jag har till slut fixat fram enkla julgardiner och ljusstakar och lite andra traditionella julsaker, men det dröjde alltså till tredje advent. Dammtorkning  har jag gjort på sina ställen och sovrummen är städade. Hårblommans slöja är tvättad med stor omsorg. Julklappar är inhandlade och inslagna med gubbens hjälp. Två paket fulla har skickats iväg. Julkorten är skrivna, alla 40 och dessutom skickade. Så nåt har jag gjort. Och mat kommer jag att laga till julen.

Men, som sagt opräktig har jag varit på ett sätt som jag tror att man nog inte får vara i min ålder. Jag har inte bakat till jul. Kaka har jag fått hjälp med, den var god! Man och söner kommer att glädja sig över att få kaka till jul. Jag kan ju inte äta. Övrig städning har jag lejt bort till firman Er Städhjälp, som ägs av ung, duktig Sillerudstjej. De har gjort jättefint och dessutom var de väldigt trevliga. Det är viktigt när man släpper in någon i sitt hem på det sättet. Det här är vår julklapp till varandra, en väldigt bra present. När mamma levde så brukade hon få bl.a.  fönsterputsning i som gåva till födelsedag och jul. Hemtjänsten gjorde ju enklare städning men inte fönsterputs. Uppskattat till den som inte vill ha mer prylar.




Kommentarer
Postat av: TT

Men snälla... jag är ca tio år yngre än dej och har inte bakat de sista tio åren, i år har jag inte julstädat eller gjort knäck. De stora kraven sätter man på sej själv och det har jag varit en mästare på men... nej... det blir jul vad sjutton jag än gör... eller inte gör. Tagga ner, må inte dåligt, man lever bara en gång och livet och kraven blir vad man gör det till, kram!

Postat av: Marie

Vet du...jag funderade också på att leja bort städningen i år, men så gjorde jag den i alla fall. Nästa år blir den nog bortlejd i alla fall. :-)

2011-12-21 @ 22:24:02
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Inga Magnusson

Båda: Det känns som en tröskel att ta sig över - att leja bort en del av julstädningen. Men det är så mycket ändå de dagarna så det är skönt att slippa. Det startade som en julklapp till modren och så hjälper den här firman oss med städningen i husen så det är människor vi litar på. Det känns viktigt.

2011-12-22 @ 07:02:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback