"När mammor dör....

"När mammor dör
då förlorar man ett av
väderstrecken.
Då förlorar man
vartannat andetag, då
förlorar man en glänta"

G. Tunström

Det är så vackert skrivet. Och visst är det så. Min mammas frånvaro blir väldigt
påtaglig vid jul. När jag skulle griljera skinkan igår  så var jag på väg till telefonen för att ringa henne  och fråga hur jag skulle göra.  Det gjorde jag i många år och hon mindes precis hur det var ända upp i hög ålder när hon glömt mycket annat. Men min mamma  finns inte mer, jag kan inte fråga henne. Och så är det hela tiden, hon finns överallt i traditionerna, i julsakerna, i mina tankar just nu, men hon har lämnat mig och  ett stort tomrum finns kvar.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Ja på julen minns alla dom som inte är kvar längre. Vemodigt.



God Jul!

Postat av: Lotten

Julen är en stund då man minns. Jag har inte firat jul med pappa på många år, och trodde inte jag förknippade julen med honom. Men saknaden är stor - det är ju ändå en familjehögtid.

2011-12-25 @ 09:07:42
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com
Postat av: Inger Maryissa

Ja, fint skrivet !

Och ja, nog kommer minnena i Juletider...så många minnen...

När en mamma går bort det lämnar ett stort tomrum...för en mamma är alltid mamma oavsett ålder

kram till dig

2011-12-25 @ 15:09:05
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback