Kerstin Segerberg ...

... dog ensam i sin bil i skogen för drygt ett år sedan. Men hon hittades inte förrän i mitten på januari tror jag, den 13:e om jag har skrivit rätt. Det var före jul hon försvann när hon var på väg att dela ut julblommor till äldre församlingsmedlemmar och eftersöksinsatserna var minimala. Jag vet inte om massivt sökande hade kunnat rädda henne.

 Men jag kan inte låta bli att jämföra med det som händer nu när Folke som är 80 + har försvunnit. Han har varit borta i två dagar och det är så där runt 0 grader ute. Nu letar två helikoptrar, 15 poliser och 20 militärer /  hemvärnet.
http://www.nwt.se/torsby/article1030615.ece


När Kerstin försvann och sökandet började så hade hon varit borta 5 dagar och det var nästan 30 grader kallt. Jag är inte säker på hur många som letade efter Kerstin men jag vågar med bestämdhet påstå att det var väldigt få som sökte. Hon kan ha försvunnit den 15 :e december, sökandet inleddes då den 20:e december den dag då larmet gick. Man sökte en dag med 4 polisbilar och en bandvagn som polisen rekvirerade och en helikopter enligt mina blogginlägg från den tiden. Nu vet jag inte om jag har rätt exakt i det jag skriver.  Sen avbröts i stort sett sökandet den 22:a december. Man utnyttjade inte hemvärnet alls, inte räddningstjänsten, inte frivilliga, inte jägarorganisationerna, inte lokalbefolkning till att ploga upp vägar som var igensnöade.
http://inga.blogg.se/category/kerstin-segerberg.html

Hur kan det vara så? Är det en slump hur en sån insats görs? Vem bestämmer omfattningen? Vem samordnar? Varför är det så stor skillnad? Jag skulle vilja tro att det inte beror på att Kerstin försvann dagarna före jul då många yrkesmässigt inblandade ville vara lediga istället för att åka omkring uppe i Glaskogen och leta. Lokalbefolkningen hade gärna ställt upp och hjälpt till om någon samordnat.

Frågorna förblir obesvarade.

Kommentarer
Postat av: Selma

Så märkligt och en så obehaglig tanke.



Gott Nytt År!

Postat av: anne

Underligt i allra högsta grad. Det var aldrig så att man trodde att hon kunde ha försvunnit frivilligt och att man därför inte drog på med full sökstyrka?

2011-12-31 @ 20:15:27
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback