Jultallrik på Travmuseet ...

... i Årjäng har gubben skämt bort oss med idag fredag em, traditionsenligt. Det var
väldigt gott! Tackar! Han brukar bjuda mig, svärmor, anställda och arrendatorerna varje år.
Farbror Nils brukar också vara med men han orkar inte nu så vi tog med en jultallrik
hem till honom. Det var uppskattat.

Det var också lite avtackning av praktikant Victor som slutar nu för att gå vidare till
mer utbildning.

Lite stygn i hjärtat är det en sån här dag ändå, min mamma var alltid med när hon
när hon levde, innan hon blev ordentligt ålderssvag.

I morse såg vi himla fint Luciafirande i aulan, det var vackert! Tack alla barn för det.

Utan att jag egentligen anstränger mig så blir det jul. Men den här helgen måste jag ta tag i advent och jul på allvar, det här är för dåligt.

Kommentarer
Postat av: anne

Jul blir det, med eller utan pynt. Gör bara det du själv vill. :)

Postat av: Herta

Nu skall vi dömas åt i advent- och juletid i alla bloggar. Här skall ätas!

2011-12-09 @ 19:42:59
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: TT

Men det blir både advent och jul varje sej vi städar och pyntar eller inte. Lite skönt tycker jag det är att inte ha sina stora krav på sej själv kvar.

2011-12-10 @ 00:06:25
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Instämmer. Det är fördelen med att bli gammal. Man måste inte bevisa så mycket längre.

2011-12-10 @ 00:13:16
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback