3-1 till FBK mot Skellefteå!

Det var en oerhört rolig  match igår kväll annandagen, med högt tempo och massor av spänning. Incidenten nedan var lite otäck innan vi visste hur det gått.

Rickard Wallin slogs ner och då steg ett samfällt vrål upp i luften från publiken. Först låg han alldeles stilla men kunde så småningom ta sig upp. Han hade tydligen meddelas idag fått en skada som ger samma symtom som nackspärr. Skellefteå fick första målet men sen slog FBK in sina tre och det var avgjort.





Två bilder på tillfället när Wallin ligger på isen och sedan försöker kravla sig upp.


Så här flott startade matchen med fyrverkerier och musik när spelarna åker in.


När man sitter längre bak i restaurangen Golden Star så får man biljetter och går bara en trappa ner och sätter sig för att se matchen på bra platser och så går man upp i restaurangen igen när det är paus.


Söner och anställda och jag förstås och så Kent




På bilden ovan ser man Ronnie och Mattias nu på matchen.

Och här under kan man se dem när de var 5 - 7 år gamla i Signebyns skola, de var klasskamrater, födda några veckor isär bara.







För en del människor så är såna här evenemang inte alls någon lek. Det är blodigt allvar och allvarsamma hotelser uttalas med jämna mellanrum om domare eller spelare inte sköter sig. Jag ska inte nämna några namn.

Kommentarer
Postat av: Selma

Två gånger i detta livet har jag varit på hockey. Kan jag undvika det sker det inte igen. Sån är jag.

Postat av: Marie

Hahaha.. ja, hockey kan vara nog så allvarigt. :-))) Man får kanske vara glad om det "bara" stannar vid några "besvärjelser"....det är ju annars inte helt ovanligt att det hela kräver en betydande polisinsats....

2011-12-28 @ 09:48:22
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback