Semestah ...

... eller nåt sånt ska gubben ta nu från halv 3 idag och resten av dagen. (Det blir inte så många timmar på ett år och nästan inga hela dagar)  Han lider av värmen, pustar svårt och jag kommer att få gå med ut på sjön och hänga honom i vattnet efter båten.  Undrar om det nappar på honom?




Det finns stora gäddor sjön, den här fångades i igår måndag av en av våra gäster och Roland råkade vara där i ett annat ärende och kunde ta bilden.

Semestah är ett ord som jag läst någonstans på nätet, äldste twittrande son kanske. Det ger mig som är kontrollfreak lite ångest att det i twittrandet utvecklas ett språk som jag inte förstår. Det är korthugget och fullt av symboler och understatements. Obegripligt för mig som är alldeles för gammal och oroande. Jag har alltid känt mig trygg med språk förut, talandet, skrivandet och läsandet.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Oj...det var en stor gädda

ser nästan ut som ett sjöodjur... :-)

Man får nog akta sig för att bli biten av en sådan..

Postat av: Gunvor

En amerikanism? Ska låta som sydstatsdialekt?

2011-08-03 @ 22:11:06
URL: http://svenska.iedior.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback