Nytt arbetsår startar upp ...

... om någon timma. Det ska bli roligt att träffa alla kollegor igen efter sommaren. Vi har en vecka på oss att starta upp läsåret innan eleverna börjar. Några dagar är planering och så matte med Bentley samt skollagen  blir det.

Läste i en tidning att man ska vara beredd på att vara trött den första tiden efter ledigheten. Det betyder inte att man vilat för dåligt utan att det tar ett tag att ställa om sig.

Jag har haft en fin sommar egentligen även om det regnat massor här. Inte lyckades jag med alla plikter på listan över sommargöromål, men vi har umgåtts mycket med människor vi tycker om, ätit god mat, rest lite lagom och jag åtminstone, har på det hela taget varit mycket ledig. Fast nu ser jag fram emot att få börja jobba igen. Jag trivs med mina arbetsuppgifter och har trevliga kollegor. Nästa måndag ska det bli spännande att se hur barnen har förändrats över sommaren och höra dem berätta om  sommarlovet.

Kommentarer
Postat av: Herta

Ha det gott på nya året.

Postat av: Zarah

Lycka till med ditt arbetsår! Nystart för både dig och mig idag. Jag tycker att jag haft en fin sommar trots att den inte blev som jag planerat.

2011-08-15 @ 10:42:19
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Trolda

Tänk jag tycker inte det är längesedan som du skrev att du går på semester... Denna sommaren har verkligen gått fort tycker jag! Men visst är det väl kul att komma in i rutinerna igen och att träffa kollegor och dina elever igen! Härligt! :)



Trolda - kramar =D

2011-08-15 @ 12:15:49
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: anne

Jag tycker också att sommaren har varit bra, mycket bra och låååång! :)



Kul att jobba med barn, tänker jag som aldrig gjort det.

2011-08-15 @ 21:21:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Försiktigt! En del barn är kanske ivriga att få skryta om alla spännande resor och upplevelser; andra får skämmas över att de inte har något att berätta...

2011-08-16 @ 12:21:36
URL: http://svenska.iedior.se/#home
Postat av: Inga M

Gunvor: Ja, det krävs en viss försiktighet, det har Du rätt i.



Men vi ska akta oss för att lägga vuxenvärderingar på vad som är en bra sommar för barn. Jag har hört barn berätta om cykelsemester + tältning i hemtrakterna med pappa några dagar och alla andra var jätteavundsjuka på att någon fått så mycket spännande egentid med sin pappa, ändå var det väl i många vuxnas ögon torftigt.



För barnen kan det vara bättre än att släpas runt till exotiska turistorter om aktiviteterna där inte är barnvänliga eller barnen inte får del av de vuxnas tid.



För jag tror att det är det som är semesterhöjdpunkten för barn; att få uppleva något i gemenskap med föräldrarna, något speciellt som man gör tillsammans, gärna lite äventyrligt.

2011-08-16 @ 13:16:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback