Besök hos ett födelsedagsbarn ...

... skulle vi ha gjort i kväll lördag för att fira den överståndna dagen och skingra egna dystra tankar.  Men det blev inte så. Dagens fiskegäster skulle normalt ha anlänt vid middagstid, men de fick motorkrångel och måste vänta på att Clas Ohlsson öppnade vid 10.00, alltså kom de inte hit förrän kl 8 på kvällen och det tar en god stund att introducera hus och båt och fiske.  Då  stöp hela firarprojektet. Alltså var det bara att dränka sorgsna tankar i matlagning hemma, färsk potatis, sill och sånt blev det.  Och så Ola Salo och Niclas Strömstedt på teve. Inte fel.

Vi får fira imorgon istället. Det smakade bra med egen potatis, men sorkarna har tagit minst hälften av alla. Han har gjort en gång under potatisraden och med den som utgångspunkt gnagt på alla som han kommit åt och de gnagda orkar jag inte ta hem till mat. Tur att jag inte ska försörja mig på potatisodling, då hade jag svultit ihjäl för länge sedan. Inget av våra potatisodlingsförsök  har varit lyckat egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback