Helgen som gick...

... blev det inte mycket skrivet om. Men trevligt hade vi i alla fall.


God mat, tacos, fick vi i Svensbyn och ett jättefint halsband blev mitt, himla glad är jag för det! Passar till jeansblått.


Lördag Sommarvik på årsmöte med priser till Jazz, hamiltonstövaren i huset.


Bosse har Snoa och hon blev årets unghund, Roland har Jazz  och han blev årets hund och tog en inteckning i Kennel Traneskogens vandringspris. Till slut Stig Nilsson med Zamba som blev årets jaktprovshund. Alla hundarna är av kennel Leverhögens uppfödning. Den yngsta hunden i sammanhanget, Snoa, är femte generationen i den uppfödningen.


Utsikten från restaurangen på Sommarvik är fin. Isen försvann i stort sett den här dagen på Västersil.


Över oss hängde den här älgen. Mitt fram på nosen har älgar en liten hårlös trekant som de alltid slickar på för att hålla fuktig. Den hjälper dem att hålla koll på vittring och vindriktning och annat.

Söndagen var det idel trädgårdsarbete.


Kommentarer
Postat av: Marie

Här har isen i stort sett försvunnit helt. Någon liten rest kan eventuellt skymtas. Det är så vackert när öppet vatten kommer fram igen, jag njuter av varje liten detalj som går mot sommaren. Jag tyckte verkligen att vintern kändes jobbigt lång i år.



Jag skulle egentligen också behöva ta tag i tomten, men det blir nog inte så. Jag satsar på insidan det här lovet och så får maken och jag hjälpas åt ute i trädgården på helgerna. Eventuellt ska Mini och jag plantera lite penseer, mest för att jag har bråttom till sommaren. :-)

Postat av: Marie

Glömde säga att ditt halsband var jättefint! Jag skulle mycket väl ha kunnat köpa det själv om jag bara hade hittat det!

2011-04-19 @ 08:30:15
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Mia

Halsbandet... skiftar det i olika färger, eller tar det upp färger från omgivningen? Vackert är det i alla fall!

2011-04-26 @ 10:37:58
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback